Regeneracja filtrów DPF/FAP i katalizatorów
Profesjonalne czyszczenie filtrów cząstek stałych i katalizatorów
Czyszczenie odbywa się przy użyciu specjalistycznej i w pełni profesjonalnej maszyny myjącej. Jest to proces wieloetapowy, gwarantujący całkowite usunięcie pozostałości PM10, ceru i nagaru oleju. Każdy filtr zarówno przed jak i po regeneracji, poddawany jest testom, czego potwierdzeniem jest protokół z wynikiem jego przepustowości (badane jest ciśnienie wstępne przed czyszczeniem i ciśnienie końcowe po czyszczeniu).
Przebieg usługi regeneracji:
- Diagnostyka komp. – sprawdzenie zarejestr. w sterowniku silnika błędów, sprawdzenie zawartości popiołów i sadzy, sprawdzenie stopnia zapełnienia filtra, oraz różnicy ciśnień przed i za filtrem.
- Demontaż filtra z pojazdu.
- Umieszczenie zdemontowanego filtra w maszynie, tak by był szczelnie zakotwiczony i w pełni bezpieczny. Wybór i ustawienie optymalnych parametrów dostosowanych do czyszczenie danego filtra.
- Pomiar przepustowości – badanie ciśnienia wstępnego przed czyszczeniem.
- Rozpoczęcie regeneracji. Regeneracja odbywa się przy zastosowaniu odpowiednio wysokiego ciśnienia oraz nieagresywnych środków chemicznych.
- Suszenie filtra od wewnątrz gorącym powietrzem. Filtr jest zregenerowany i gotowy do montażu.
- Pomiar przepustowości – badanie ciśnienia końcowego po czyszczeniu.
- Montaż zregenerowanego filtra w ukł. wydechowym pojazdu.
- Diagnostyka komp. – wykonanie adaptacji i wyzerowanie parametrów po zamontowaniu wyczyszczonego filtra, sprawdzenie zawartości popiołów i sadzy, sprawdzenie stopnia zapełnienia filtra, oraz różnicy ciśnień przed i za filtrem.
Potwierdzeniem z prawidłowo wykonanej usługi są wydruki parametrów z przeprowadzonej diagnostyki komp., przed i po czyszczeniu, oraz protokół z wynikiem przepustowości filtra z przebiegu procesu regeneracji (ciśnienie wstępne przed czyszczeniem i ciśnienie końcowe po czyszczeniu).
Zapraszamy do skorzystania z naszych usług.