Posiadamy stacjonarną inercyjną hamownię podwoziową, na której wykonujemy pomiary mocy samochodów z napędem na jedną oś, z manualną i automatyczną skrzynią biegów.
W zakres usługi wchodzi dobór odpowiedniego przełożenia oraz dwa lub trzy pomiary, w celu weryfikacji otrzymanych wyników. Rejestrowane przez komputer podczas pomiaru diagramy pozwalają na odczytanie dokładnych przebiegów:
- momentu obrotowego (Nm),
- mocy (KM),
- mocy strat przeniesienia napędu.
Istnieje możliwość organizacji Dyno Day przez co cena pojedynczego pomiaru spada w zależności od ilości zgłoszonych aut – cena pomiaru jest wówczas negocjowana.
UWAGA: Przy modyfikacji oprogramowania lub montażu zewnętrznego modułu zakupionego w naszej firmie, pomiar na hamowni przed i po montażu, oraz strojenie GRATIS!
Dane techniczne hamowni
- maksymalna moc auta 450 KM
- maksymalny moment obrotowy 600 Nm
- maksymalna prędkość na rolkach 300 km/h
- średnica rolki 355 mm
- masa rolki 180 kg
- min średnica koła 12 cali
- maksymalny nacisk na oś 2000 kg
- dokładność pomiaru +/- 0.1
- podnoszenie auta pneumatyczne
- nawiew 80 km/h
Pomiar inercyjny – przebieg testu
Pomiar inercyjny polega na rozpędzaniu auta na hamowni, a następnie, po wysprzęgleniu, na oczekiwaniu, aż auto zatrzyma się, bez użycia hamulca. Obciążeniem silnika są: masa rolek i opory toczenia oraz opory mechanizmu napędowego. Czas pomiaru to ok. 10-30 sekund pełnego obciążenia i kilka minut – swobodnego toczenia się po hamowni aż do zatrzymania. Moc i moment mierzone są jako funkcje przyśpieszenia samochodu na rolkach (moc, moment na kołach) oraz jego zwalniania (moc i moment strat). Ich suma tworzy wynik reprezentujący moc i moment silnika.
Pomiar inercyjny – zalety
- wymaga krótszego czasu pełnego obciążenia – jest więc bezpieczniejszy dla silnika.
- nie wymaga kosztownych układów chłodzących auta – wystarcza porządny wentylator.
- jest dokładniejszy – ponieważ tensometr hamulca oraz ograniczenia sterowalności hamulca i jego termika pogarszają dokładność przy pomiarze obciążeniowym.
- prezentuje całą charakterystykę silnika w funkcji obrotów, a nie tylko kilka wybranych punktów.
- niespotykana w innych rozwiązaniach powtarzalność pomiarów.
- na naszej hamowni auto mocowane jest „od dołu”, co pozwala na zwiększenie docisku koła do rolki, eliminując możliwość wystąpienia poślizgu.
Hamownia podwoziowa jest również doskonałym narzędziem diagnostycznym wykorzystywanym przez nas podczas diagnostyki komputerowej.
Odzyskiwanie mocy silników
W przypadku odczuwalnych bądź podejrzanych strat mocy silnika, w celu jej odzyskania przeprowadzamy diagnostykę na naszej hamowni podwoziowej, pod obciążeniem silnika. Hamownia podwoziowa to przede wszystkim urządzenie diagnostyczne. Pozwala stwierdzić czy samochód posiada właściwą moc i moment obrotowy w całym zakresie obrotów. Dzięki użyciu hamowni możliwa jest dokładniejsza diagnostyka, bez konieczności prób drogowych. Jest to szczególnie przydatne przy diagnostyce samochodów turbodoładowanych, dzięki użyciu odpowiedniego obciążenia możliwe jest sprawdzenie działania układu sterującego doładowaniem. Zarówno w przypadku samochodów benzynowych jak i turbo diesel.
Każdy klient na życzenie otrzymuje wydruk z przeprowadzonej diagnostyki oraz pomiaru mocy na hamowni!! Zdiagnozujemy oraz znajdziemy przyczynę awarii, dokonamy wyceny usunięcia występującej usterki, i za zgodą klienta dokonamy niezbędnych napraw.
O ile w przypadku diagnostyki samochodu hamownia jest bardzo przydatnym narzędziem, tak przy modyfikacjach elektronicznych (np. chiptuningu). jest wręcz niezbędna. Strojenie na hamowni pozwala na precyzyjne ustawienie np. map zapłonu, paliwa albo doładowania w całym zakresie obrotów i obciążeń.
Zapraszamy do skorzystania z naszych usług.